Lubniewice i okolice

Lubniewice i okolice. Na targach turystycznych w Poznaniu wpadła nam w ręce mapa „Szlakiem sulęcińskich pomników przyrody”. Obejmuje bardzo rozległy obszar od Słubic do Kostrzyna nad Odrą przez Rzepin, Torzym, Sulęcin, Lubniewice i Łagów kończąc na Lubrzy. Łagów i Lubrzę odwiedziliśmy 4 lata temu na rowerach.

Teraz przyszedł czas na Lubniewice i Sulęcin. Patrząc na mapę widać, że teren jest bardzo atrakcyjny. Wąwozy, wzniesienia a między nimi jeziora i rzeki, liczne rezerwaty i uroczyska. Rowerzystów zapewne ucieszy liczna sieć szlaków rowerowych.

Na nasz dwudniowy wypad obraliśmy Lubniewice jako bazę wypadową a konkretnie kemping na półwyspie nad jeziorem Lubiąż. Znajduje się on na tyłach restauracji Leśnej. Świetna lokalizacja i nic po za tym. O czym na końcu.

Było piękne sierpniowe lato. Zamiast siedzieć nad wodą poniosło nas na rowery. Przecież w lesie też może być chłodno i przyjemnie. Czerwonym szlakiem rowerowym udaliśmy się do rezerwatu Ptaków Janie im. W. Korsaka. Niestety nie dojechaliśmy. Nasze terenówki grzęzły w piachach. Zrezygnowaliśmy z dalszej wycieczki i zmieniliśmy plan. Szybko okazało się, że szlaki na mapie papierowej mają inny przebieg i inną kolorystykę a mapy UMP-pl i OSM słabo pokrywają okolice.

Pojeździliśmy po okolicznych lasach, zanurzyliśmy się w wodach jeziora Jarnatowskiego i wróciliśmy na kemping.

Kemping jest bardzo ładnie położony, niestety właściciele nie potrafią zapanować nad tym co dzieje się na ich terenie. Pijackie burdy ciągnęły się do samego rana. Pojawiła się nawet policja ale wyraźnie bała się konfrontacji z pijanym towarzystwem. Obsługa restauracji albo jest przypadkowa albo wysokie temperatury tak rozleniwiają.

Niewątpliwie największą atrakcją regionu są jeziora. Myślimy, że każdy może znaleźć swoje miejsce na wypoczynek. Czy to na gwarnych plażach w Lubniewicach czy nad jeziorkami ukrytymi w lasach. Polecamy akwarele przedstawiające okoliczne zabytki zamieszczone na stronach portalu miejskiego. Więcej zdjęć z Lubniewic w relacji Lubniewice – Sulęcin. Uroczysko Lubniewsko.

Przejechaliśmy 32,5 km. Mapa w nowym oknie lub ślad wycieczki dostępny pod GoogleEarth lubniewice.kml