Lubniewice – Sulęcin. Uroczysko Lubniewsko

Uroczysko Lubniewsko

Uroczysko Lubniewsko. Lubniewice – Sulęcin. Sulęcin jest niewielkim miastem powiatowym. Krajobraz wokół miejscowości urozmaicony jest wzniesieniami i głębokimi wąwozami. Bukowe lasy skrywają wiele ciekawych miejsc do których prowadzą liczne szlaki rowerowe. Sulęcin ma do zaoferowania ponad 300 km szlaków rowerowych dlatego miasto zyskało miano Rowerowej Stolicy Ziemi Lubuskiej.

Po nie przespanej nocy przez pijackie burdy na kempingu z trudem wskoczyliśmy na rowery.

W stronę Sulęcina pojechaliśmy niebieskim szlakiem wzdłuż jeziora Lubniewsko. Droga częściowo utwardzona i jedzie się przyjemnie. Warto zaplanować sobie postój/wypoczynek na platformie widokowej nad jeziorem.

Po chwili znaleźliśmy się w centrum urokliwego zakątka – Uroczysko Lubniewsko. W dolinie wąwozu płynie Czerwony Potok przedzierający się przez liczne kaskady tworzące małe wodospady. Silne zróżnicowanie terenu na małym obszarze daje poczucie, że jesteśmy gdzieś na pogórzu. Różnice wysokości dochodzą do kilkudziesięciu metrów. Efektownie wygląda też stary, ceglany wiadukt, który spina brzegi wąwozu a pod nim przepływa wspomniany potok.

Na chwile opuściliśmy Uroczysko Lubniewsko i pojechaliśmy do Sulęcina.

Wszyscy chyba siedzieli nad wodą albo schowali się przed skwarem. Informacja turystyczna w niedzielę zamknięta. Jedynie policyjny patrol rowerowy wykręcał kółko za kółkiem. Przerwaliśmy im na chwile ten tour de Sulęcin i zapytaliśmy czy polecają jakiś punkt gastronomiczny, bo troszkę zgłodnieliśmy. No cóż …. znaleźliśmy cukiernię przy Placu Czarneckiego – lody bardzo dobre 🙂

Droga powrotna była bardzo szybka. Napoleoński Bruk szybko przemienił się w gładką szutrówkę, a do Glisna prostą jak z bata strzelił drogą po nasypie kolejowym.

Tym razem nam się podobało. Uroczysko Lubniewsko dodajemy do listy miejsc gdzie koniecznie musimy powrócić, najlepiej jesienią. Kiedy opadną bukowe liście a las odsłoni widok na wąwozy i Dolinę Czerwonego Potoku to będzie bajkowa sceneria 🙂

Przejechaliśmy 45 km. Mapa w nowym oknie lub ślad wycieczki dostępny pod GoogleEarth Uroczysko_Lubniewsko

1 thought on “Lubniewice – Sulęcin. Uroczysko Lubniewsko”