Rowerami do Puszczy Zielonki

Rowerami do Puszczy Zielonki.

Tego dnia było słonecznie, niebo bezchmurne ale momentami dość mocno powiewało. Do Puszczy Zielonki pojechaliśmy z domu na rowerach. Główny cel – wieża widokowa.

Jechaliśmy drogami rowerowymi do Jeziora Malta. Minęliśmy Jezioro Swarzędzkie i dojechaliśmy do Gruszczyna, gdzie obraliśmy kierunek na Mechowo. Z polnej drogi było widać nasz cel – wieżę widokową. Po przekroczeniu torów kolejowych i drogi krajowej nr 5 byliśmy już w lesie. Żółtym szlakiem pieszym i polną drogą dotarliśmy do Kicina. Warto tam obejrzeć drewniany kościół z 1749 r. pw. św. Józefa Oblubieńca NMP. Kościół znajduje się na Szlaku Drewnianych Kościołów. Przez wieś przebiega też Droga św. Jakuba. Kontynuowaliśmy jazdę żółtym szlakiem, który stromymi podjazdami i zjazdami doprowadził nas na szczyt Dziewiczej Góry do wieży widokowej. Po ‚małej czarnej’, serwowanej u podnóża wieży, udaliśmy się czerwonym pieszym do Kamińska a dalej nad J. Miejskie. Tam też zrobiliśmy sobie większy postój. Był to nasz punk zwrotny.
Wracaliśmy przez Pławno, Dębogórę, WierzonkęWierzenicę. W Wierzenicy obejrzeliśmy kolejny drewniany kościół pw. Św. Mikołaja. Kryty gontem, wybudowany w miejscu starego w XVI w. Z Wierzenicy przez Kobylnicę dojechaliśmy do Gruszczyna, gdzie zamknęliśmy pętlę po Puszczy Zielonce.

Ostatnimi laty Puszcza Zielonka stała się jeszcze bardziej atrakcyjnym Parkiem Krajobrazowym, ze względu na utworzenie w nim wielu tras pieszych, rowerowych, ścieżek dydaktycznych. Następnym razem wywieziemy rowery bliżej Parku Krajobrazowego, ponieważ dalsze rejony są mniej dostępne ze względu na odległość. Przejechaliśmy ponad 90 km.