Zjazd MTB z Altissimo 2059 m

1906 altissimo b

Przejazd przez panoramiczny płaskowyż Altissimo należący do łańcucha górskiego Monte Baldo to zaraz po Tremalzo najlepsza super panoramiczna wycieczka nad Gardą. Szlaki prowadziły przez pastwiska o niewielkim zadrzewieniu przez co na całym górskim odcinku towarzyszyły nam rozległe widoki.

Ponownie skorzystaliśmy z podwózki shuttle busem z Nago-Torbole. W niecałą godzinę po krętych i wąskich drogach dostaliśmy się na Bocca del Creer 1617 m. Na rozgrzewkę mieliśmy podjazd do schroniska Altissimo ok 440 m na 4 km. Po dotarciu na szczyt warto chwilę tu posiedzieć i rozejrzeć się wokół. Oprócz schroniska znajdują się tu pozostałości instalacji wojskowych z czasów I wojny światowej oraz kaplica upamiętniająca ofiary wojen.

Najgorszy odcinek górski, który pokonaliśmy prowadząc rowery był tuż za Altissimo. Na szczęście jest to tylko kawałek i dalej mogliśmy cieszyć się super zjazdem w stronę schroniska Malaga Campei. Górskie fragmenty prowadzą głównie szutrową drogą lub ścieżkami przez alpejskie łąki i pastwiska. Przerwę na posiłek warto zaplanować we wspomnianym Campei. Większość oferowanych produktów pochodzi z własnej uprawy i hodowli.

Zamiast shuttle busa można wybrać kolej linową z Malcesine i uatrakcyjnić przejazd o zdobycie szczytu Monte Baldo. Oczywiście jest więcej wariantów przejazdu przez Altissimo. My trzymaliśmy się oznaczenia MTB red tour. Ze względu na nasze rowery XC szukaliśmy takiej drogi by cieszyć się pięknymi widokami a nie być skupionym tylko na przednim kole i to co przed nim. Za Castione teren był już prawie płaski a szlak prowadził lokalnymi asfaltami lub ścieżkami rowerowymi aż do samego Nago Torbole