Chodzież i okolice

Uczta dla oczu, Chodzież Szwajcarska, takie określenia można spotkać na stronach internetowych. Postanowiliśmy to sprawdzić.

Tym razem bez mapek ani rusz. Szlaki były beznadziejnie opisane, momentami w ogóle brak oznaczeń. Z pomocą przyszła nam mapa topograficzna Polski arkusz Chodzież.

I Pętla. Szlakiem żółtym pieszym. Cel – Góra Gontyniec 191,6 m n.p.m. Wjechaliśmy na nią od strony Oleśnicy. Chwilami dość stromo. Wieża nie jest udostępniona turystom – szkoda, bo góra zarośnięta drzewami i niewiele widać. Nic straconego, prawdziwa uczta dla oczu przed nami. Stąd ok 7 km zjazdów w kierunku j. Karczewnik.

II Pętla. Szlak żółty pieszy łączy się z czarnym a następnie przeprowadza nas przez drogę Poznań-Chodzież. Zrezygnowaliśmy z poszukiwań szlaku i udaliśmy się asfaltem na punkt widokowy. Gdyby ktoś był przejazdem samochodem w tych okolicach to do wspomnianego p. widokowego można dojechać utwardzoną drogą, a gdzie skręcić informuje znak z lornetką. Niestety pogoda zaczęła krzyżować nam plany i zjechaliśmy do miasta. Jak się trochę wypogodziło, zrobiliśmy rundkę wokół jeziora Chodzieskiego i powariowaliśmy na zboczach z którego pięknie widać Chodzież.

Podsumowanie.

Przepiękne górskie widoki, wspaniałe leśne dukty. Malowniczy szlak żółty i sporo miejsc na rowerowe szaleństwo.
Warto poświęcić trochę czasu na samą Chodzież (m. in. rynek, park).
Szkoda, że szlaki nie są odnowione. Dla osób mniej zorientowanych w terenie mapka jest niezbędna.