Powidzki Park Krajobrazowy

Rowerem przez Powidzki Park Krajobrazowy

Tym razem skorzystaliśmy z usług PKP i wybraliśmy się w tzw. widełki połączeń kolejowych.
Pojechaliśmy pociągiem z Poznania do Trzemeszna a wróciliśmy ze Słupcy.

Powidzki Park Krajobrazowy został utworzony w celu ochrony urozmaiconego krajobrazu, który ukształtował się podczas ostatniego zlodowacenia. Wyróżniającą się cechą tego krajobrazu są liczne jeziora. W granicach parku jest ich kilkadziesiąt. Największe z nich to Jezioro Powidzkie. Utworzono też kilka rezerwatów w celu ochrony przyrody. Na terenie parku istniej liczna sieć szlaków rowerowych.

Po opuszczeniu stacji kolejowej skierowaliśmy się na Ostrowite i Jerzykowo, które leży na granicy Powidzkiego Parku Krajobrazowego. Koło leśniczówki Piłka wjechaliśmy na szlak rowerowy wzdłuż J. Białe by dojechać nim na plażę w Skorzęcinie. Tu zaliczyliśmy pierwszą kąpiel. Później pojechaliśmy do Wylatkowa. Dzięki kładce udało nam się przedostać przez mokradła utworzone przez j. Niedzięgiel.

W Powidzu nie zagościliśmy na długo. Szybko obejrzeliśmy miasteczko i pojechaliśmy szukać kolejnej plaży.

Wczesny wyjazd z domu był dużym plusem, gdyż o 6 byliśmy już na rowerach. Dzięki temu mieliśmy czas na liczne kąpiele. Podobały nam się plaże jeziora Powidzkiego, które mają bardzo łagodne i długie zejścia.

Objechaliśmy jezioro przez Kosewo i Giewartów. Wycieczkę zakończyliśmy w Słupcy na dworcu z dystansem 90 km.