Kap Arkona. Dookoła wyspy Rügen. Dzień 4.

kap arkonaKolejny słoneczny dzień na wyspie Rügen. Recepcjonista przy wymeldowaniu dopytał nas dokąd jedziemy. Przedstawiliśmy mu nasz plan i związane z tym wątpliwości czy aby kolejny kemping w Suhrendorf będzie czynny. Pan recepcjonista bez chwili wahania zadzwonił i poinformował nas, że pole namiotowe jest otwarte i do godziny 20:00 powinniśmy się zameldować. Dzisiejszy plan: z Altenkirche do Suhrendorf przez Kap Arkona, mesta na wyspa Ummanz.

W trakcie naszych wycieczek rowerowych po Niemczech stwierdziliśmy, że Niemcy są ciekawscy, lubią udzielać dobrych rad i są chętni do pomocy.

Szlak prowadził nas wzdłuż linii brzegowej. Około 3km od kempingu znajduje się duży megalityczny grób z czasów prehistorycznych. Nieco dalej mieliśmy krótki postój przy punkcie widokowym. Ta część wybrzeża ma sporo atrakcji np. małą, rybacką wioskę Vitt. W porcie stoją łodzie rybackie, jest też wędzarnia i klika imbisów z bułkami.

Najchętniej odwiedzanym miejscem na wyspie jest Kap Arkona. W czasach średniowiecza mieściła się tu osada pogańskich Słowian, którzy ostatecznie w 1168 roku zostali pokonani przez Duńczyków i poddani chrystianizacji. Obecnie na skalistym przylądku można zwiedzać najstarszą na wybrzeżu Morza Bałtyckiego latarnię morską, wieżę radiolokacyjną oraz bunkry, pochodzące z początku XX i rozbudowane za czasów DDR.

W miejscowości Kuhle (administracyjnie należy do Dranske) zjedliśmy obiad – świeżą rybę. Jadąc wzdłuż zalewu (Wekier-Bodden) dojechaliśmy do promu (płatny ok. 5 euro za dwie osoby + 2 rowery), którym przedostaliśmy się na drugą stronę.

O wpół do ósmej byliśmy na moście prowadzącym na wyspę Ummanz. Ta niewielka wyspa to mekka ornitologów. Jesienią i wiosną można tam obserwować tysiące żurawi i gęsi, a także bieliki. Szybkim tempem przemierzyliśmy ostatnie kilometry aby zdążyć zameldować się na kempingu w Suhrendorf. Zachodniorugijskie zalewy to doskonałe tereny do uprawiania sportów wodnych. Miejscowość Suhrendorf już dawno wyrobiła sobie markę wśród surferów z całej Europy.

Na kolację ciepła zupa, potem gorący prysznic i w kimono. Mapa w nowym oknie lub ślad wycieczki dostępny pod GoogleEarth Rugen d4.kml