Prora – Altenkirche. Dookoła wyspy Rügen. Dzień 3.

Prora - Altenkirche

To już trzeci dzień naszej wycieczki dookoła wyspy Rügen. Plan był taki Prora – Altenkirche . Od rana świeciło słońce. Namiot wysechł, sąsiedzi już spakowani, zatem czas i na nas.

Po wymeldowaniu się podjechaliśmy jeszcze raz zobaczyć nazistowski ośrodek wypoczynkowy. Stan jak na zdjęciach, tu i ówdzie rusztowania a na niektórych dachach rosną drzewa. Obecnie trwają prace nad adaptacją budynku do celów mieszkaniowych. Postęp prac i wizualizacje można znaleźć na stronie domowej projektu.

Koło południa dotarliśmy do Sassnitz. Zwykle o tej porze  jesteśmy już po kawie. Po drodze nie było ciekawych i na tyle atrakcyjnych miejsc by przysiąść na chwilę. Zjeżdżając do centrum zauważyliśmy mobilnego piekarza. Kupiliśmy dwie szneki z glanzem a podczas krótkiej rozmowy piekarz polecił nam abyśmy zobaczyli  motylarnię i muzeum u-botów a jak będziemy głodni to w porcie mamy iść na bułkę z rybą do baru przy przetwórni ryb – Rugen Fisch. Zapytał jeszcze skąd jesteśmy i dokąd jedziemy a na koniec poczęstował nas sernikiem. Miłe prawda?

Zamiast szneki do kawy była wspomniana chrupiąca bułka z sałatą i rybą (Fischbrotchen) za 2.50 ojro   Na małego głoda idealne. Wybór spory: przeróżne matjasy, łososie, można też było zakupić zapuszkowane ryby.

Po obejrzeniu portowego nadbrzeża pojechaliśmy przez Park Narodowy Jasmund obejrzeć klifowe wybrzeże. Park ma bardzo urozmaiconą formę terenu. Przepływają tam liczne strumienie a ścieżki piesze mają zbyt duże spadki i wzniosy i nie nadają się do jazdy rowerem, zwłaszcza z bagażem.

Teren godny poświęcenia więcej czasu. My wycofaliśmy się do drogi asfaltowej i dojechaliśmy do centrum Parku Narodowego. Znajduje się tam muzeum i punkt widokowy na klifie. Można też zejść schodkami na plażę. Różnica poziomów spora. Dwa dni bolały nas łydki!

Po dojechaniu do Lohme skończyły się strome pagórki, a zaczęły się rozległe panoramy na morze. Kilometry zaczęły szybciej ubywać. Jeszcze tylko przed Bobbin zrobiliśmy sobie postój i przerwę na ciepły posiłek.

W Prora są dwa kempingi. Jeden jest wojskowy – bliżej morza, drugi nazywa się Meier. Całkiem niezły. Jedynie brakowało stołów i ławek. Sanitariaty ok, na miejscu jest restauracja. Do morza blisko przez drogę.