Przez Roztoczański Park Narodowy i Krasnobrodzki Park Krajobrazowy

Roztoczański Park Narodowy i Krasnobrodzki Park KrajobrazowyKrasnobród – Józefów – Zwierzyniec – Krasnobród

Szlak naszej wycieczki prowadził przez Krasnobrodzki Park Krajobrazowy i Roztoczański Park Narodowy.

Wyjechaliśmy z Krasnobrodu w kierunku Józefowa. Na krzyżówce z drogą prowadzącą do Stanisławowa skręciliśmy w prawo by wjechać na Górę Piekiełko 348 m n.p.m. położoną w lesie. Po powrocie pojechaliśmy przez wspomniany Stanisławów i zarośniętym szlakiem pieszym dojechaliśmy do Józefowa. Na szczęście było z górki a wszelkie niewygody rekompensowały rozległe widoki. Obejrzeliśmy miasteczko, przejechaliśmy przez kamieniołom i koło nowo budowanej wieży widokowej. Kolejnym naszym celem był rezerwat Szumy. Przeszliśmy się ścieżką a następnie podjechaliśmy do Górecka Kościelnego by obejrzeć modrzewiowy kościół i kapliczkę na wodzie.
Czerwonym szlakiem pieszym tzw. krawędziowym pojechaliśmy do Florianki – ośrodka hodowli zachowawczej konika polskiego. Po drodze trochę błądziliśmy bo szlak był kiepsko oznaczony. Po dotarciu na miejsce koniki zostały zagonione do stajni. Mieliśmy za to okazję do podglądania koników na stawach Echo. Bardzo ładne miejsce, warto przyjechać tu na dłużej. Stąd blisko było już do centrum Zwierzyńca, gdzie obejrzeliśmy zabudowę a przed ulewą schowaliśmy się w jednej z altanek w parku. Czas nam szybko zleciał, gdy słuchaliśmy różnych historyjek panów siedzących z nami. Pora było wracać.

Podsumowanie

Przejechaliœmy ok 78km. Ślad wycieczki dostępny pod GoogleEarth rpn.kml.