Kolejowy most na Starołęce

Kolejowy most na Starołęce

Kolejowy most na Starołęce. (Aktualizacja)

19 sierpień 2015. Dlaczego budowa ogólnodostępnej kładki przy moście kolejowym na Starołęce nadal nie jest realizowana?

Z informacji znalezionych w sieci trudno odpowiedzieć sobie na to pytanie. Nie wiadomo też kto z kim nie może się porozumieć, czy władze miasta Poznania z koleją czy odwrotnie. Wielka szkoda bo tracą na tym mieszkańcy, którzy korzystając z przejścia przez Wartę mogli sobie skrócić drogę do pracy i z powrotem.

Ponad 50 lat temu władze Szwajcarii wychodząc na przeciw oczekiwaniom mieszkańców dobudowały do zabytkowego mostu kolejowego na Renie pomiędzy miejscowościami Laufen-Uhwiesen i Neuhausen przejścia dla pieszych. Przejścia poprowadzono po obu stronach mostu i mają po 1,4 m szerokości. Ile czasu musi jeszcze upłynąć aby władza służyła obywatelom i działała na ich korzyść?

Aktualizacja. Od początku roku 2016 można przeprawiać się na drugą stronę Warty nową kładką. Po zamontowaniu przęseł kratownicowych miasto dogadało się z koleją. Zdemontowano przęsła a w ich miejsce zbudowano kładkę. Zdemontowane przęsła prawdopodobnie trafią na kładkę pieszo-rowerową, która ma połączyć brzegi Warty w centrum Poznania. Więcej informacji na stronie: http://www.poznan.pl/mim/bm/news/wydarzenia-poznanskie,c,10/kladka-z-chwaliszewa-na-berdychowo,88333.html.
Miłym akcentem są tablice z rysem historycznym, schematami i zdjęciami. Most Dębiński (Starołęcki) wchodzi w skład Poznańskiego Szlaku Fortecznego.

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top