Rowerem po wyspie Uznam II

Rowerem po wyspie Uznam

Nasze rowerowe wycieczki podczas lipcowego urlopu skupiły się głównie na trzech wyspach Wolinie, Uznamie i Karsiborze. Są to wyspy przybrzeżne trudno, więc szukać na nich pełnomorskich akcentów, jednak mają one swój urok.
W drodze na prom Karsibór dostrzegliśmy siedzącego na ambonie myśliwskiej orła bielika. Na terenie Wolińskiego Parku Krajobrazowego znajduje się rezerwat, w którym gnieździ się ten objęty ochroną gatunkową, największy z polskich ptaków drapieżnych. Orzeł bielik jest uznany za symbol Parku.
Po powrocie na kwaterę pochwaliliśmy się zdobyczą „bezkrwawych łowów” – czyli zdjęciem orła gospodarzowi kwatery, który zdradził nam, że niedaleko w lesie, znajduje się gniazdo bielika.
Od przejścia granicznego na moście w Kamminke do Bansin, jechaliśmy szlakiem rowerowym Feiningera (Feininger Tour). To  polsko-niemiecki szlak śladam amarykańskiego malarza, grafika niemieckiego pochodzenia Lyonela Feiningera. Artysta przybył 100 lat temu na wyspę Uznam i tutaj spędził część swojego życia, malując i rysując pejzaże, sławiąc sztuką piękno architektury tych ziem. Na szklaku znajdują się obiekty, które uwiecznił w swoich pracach.
Dzień był pochmurny, jednak kiedy zbliżyliśmy się do morza w okolicy Uckeritz zaświeciło słońce i tam tez zrobiliśmy krótki postój przy plaży. Przy okazji obserwowaliśmy łasiczkę, która próbowała przedostać się przez dróżkę.
Obierając kierunek powrotny nie mogliśmy oprzeć się pokusie i przy promenadzie w Ahlbeck odwiedziliśmy jedną z wielu tamtejszych kawiarni.

Przejechaliśmy 75 km. Mapa w nowym oknie lub ślad trasy dostępny pod GoogleEarth 07uznam2.kml