Rowerem na Mierzeję Wiślaną

Rowerem na Mierzeję Wiślaną – jedziemy nad morze 🙂 Rowery z Kadyn wywieźliśmy do Kępin Wielkich. Nasza wycieczka w znacznej części pokrywała się z sz rowerowy zielony R64. Jest to szlak poprowadzony wokół Zalewu Wiślanego. Jego początek znajduje się w Piaskach, zaś koniec w Braniewie. Długość szlaku 187 km.

Do Tujska droga wiodła spokojnymi asfaltami. Szkoda, że nie można wcześniej skrócić drogi przez Wisłę Królewiecką i trzeba jechać do Rybina. Obóz w Sztutowie oglądaliśmy przez druty. Na teren muzeum nie wolno wprowadzać rowerów a nie mieliśmy ich jak zabezpieczyć. Trudno, pojechaliśmy dalej. W Kątach Rybackich zatrzymaliśmy się na smażoną rybę. Ruch samochodów był tak duży, że przenieśliśmy się na sz zolty szlak w głąb lasu. Wreszcie spokój a jazdę urozmaicały liczne górki i wąwozy. Krynica Morska – Straszny tłok, wszędzie pełno ludzi, olbrzymi ruch, trudno przejść przez drogę. W sezonie do Krynicy przyjeżdża 10x razy tyle osób co ją zamieszkuje! Na Wielbłądzi Garb nie daliśmy już rady czasowo bo chcieliśmy jeszcze spędzić trochę czasu na plaży. Wielbłądzi Garb to najwyższe wzniesienie na Mierzei Wiślanej 48,5 m n.p.m., z którego rozpościera się piękny widok na morze, Zalew Wiślany oraz Wysoczyznę Elbląską.

Drogę powrotną skróciliśmy jedynie przez Kobylą Kępę.

Podsumowanie

Pierwotny plan zakładał, że przedostaniemy się do Krynicy przez zalew. Niestety, port w Tolkmicku był nieczynny a najbliższy był we Fromborku. Taki wariant nam nie odpowiadał. Mogliśmy też pojechać samochodem i spędzić pół dnia na plaży. Tego dnia był zakaz kąpieli. Wiały silne wiatry, na morzu 6-tka. Dlatego najbardziej odpowiednie było przejechać się rowerem by podziwiać z jednej strony zalewu równiny płaskie niczym stół z licznymi rowami i rzeczkami a z drugiej strony góry. Zrobiliśmy tego dnia ponad 120 km.

Ciekawostka

Gdyby nie liczne mosty przejazd byłby niemożliwy. I tak przejechaliśmy przez większe rzeki i kanały: most pontonowy na rz. Elbląg, most zwodzony na kan. Cieplicówka, prom samochodowy na Nogacie, most na kan. Panieńskim, 2x most na kan. Drzewnym, most zwodzony na rz. Tuga, most zwodzony na rz. Szkarpawa, most zwodzony na Wiśle Królewieckiej.